Mazda dpf villog

Ha a mazda dpf villog, akkor a kipufogórendszerben elhelyezett eszköz a felelős érte. Ez az alkatrész a dízelmotorok által generált összes szilárd részecske visszatartásáért felel. Megmagyarázzuk, milyen lehetőségek vannak annak megtisztítására vagy regenerálására.

FAP vagy DPF néven is ismert, mely egy olyan eszköz, amelyet szinte minden modern dízelmotor felszerel, és amelynek fő célja az e motorok által termelt szilárd részecskék kiküszöbölése. Miután a szűrő tele van ezekkel a részecskékkel, felelős az égetéséért, ezáltal csökkentve a szennyező kibocsátások szintjét.

Gyakran a mazda dpf villog

Tartóssága és jó egészségi állapota közvetlenül függ a jármű használatától. Átlagosan a szűrőnek körülbelül fél órát kell működnie, kb. 2500 fordulat / perc felett, hogy a kipufogógázok elég magas hőmérsékletet érjenek el a szilárd részecskék hatékony elégetéséhez. Ha nem halad gyakran ennél a sebességnél , amikor a szűrő tele van részecskékkel, akkor a mazda dpf villog magának is regenerációs ciklust kell végrehajtania ; Ehhez a szokásosnál több üzemanyagot fog befecskendezni, ami növeli a kipufogógázok hőmérsékletét.

Ez az automatikus szűrőregenerációs folyamat körülbelül 20 percet vesz igénybe , ekkor a motort nem szabad leállítani. Normális esetben, ha az elektronika önmagában több kísérlet (általában három) után nem képes automatikusan teljes regenerálódást végrehajtani, vagy ha a részecskeszűrőben a nyomás emelkedik, a mazda dpf villog, a műszerfalon sárga figyelmeztető lámpa világít, amely tájékoztatja a problémát.

Figyelmeztető lámpája jelez

Abban a pillanatban, amikor már be van kapcsolva a részecskeszűrő figyelmeztető lámpája, két lehetőség áll rendelkezésre a fent említett regenerálás elvégzésére, ami nem más, mint az eszköz megtisztítása, hogy az folytathassa munkáját, mivel ha a vezető Ne végezze el ezt a manuális regenerálást, és folytassa a városon keresztüli közlekedést, a részecskék továbbra is veszélyes szintre halmozódnak a szűrőben.

A dízel részecskeszűrő tisztításának (vagy regenerálásának) folyamata manuálisan is elvégezhető, anélkül, hogy át kellene menni a műhelyben, ahol ennek a folyamatnak a hozzávetőleges ára 50 és 150 euró között lehet – mindaddig, amíg a szűrőnek nem kell teljes mértékben változtatni kell. Egy komplett utángyártott részecskeszűrő körülbelül 400 és 900 euró közé kerülhet.

Ennek elérése előtt azonban minden vezetőnek lehetősége van a részecskeszűrő kézi regenerálására . Ehhez, mivel ezen a ponton a szűrő már eléggé telített lesz, nem éri meg kb. 15 percig valamivel 2000 fordulat/perc (2.000–2.500) felett lenni. Szükséges lesz az autót az útra ill. autópályán, ahol a motor 2500 fordulat/percnél (2500-3000) meghaladja a sebességet, és ezen a ponton tartsa 20-30 percig.

Ha a kézi regenerálást nem a vezető hajtja végre, akkor nincs más választás, mint a műhelybe menni. A legegyszerűbb megoldás ebben az esetben egy kényszerű regenerálás lesz, amelynek költsége 50 és 100 euró között lesz. Ha ez nem lenne elegendő, akkor a szűrő tisztításhoz vegyszeres tisztítószer-sorozat injektálásával végezhető nyomás alatt, ami 200 euróra emelné az árat. Végső megoldásként, és mindaddig, amíg a fentiek nem működnek, az egyetlen megoldás a szűrő teljes cseréje lenne.

Kapcsolódó bejegyzések