A fröccsöntő autó műszerfal gyártási folyamata javíthatja a termék minőségét. Az autóalkatrészek gyártása során a műszerfalak az egyik leggyakoribb autóalkatrész-követelmény. Napjainkban az autók műszerfalainak tervezését többnyire műanyaggyártás végzi. Az autók fejlődésével a biztonság és a környezetvédelem terén az embereknek az autókárpitokkal szembeni biztonsággal és környezetvédelemmel kapcsolatos követelményei is növekednek; ugyanakkor az autós műszerfalat gyártó cég egyre több műszerfala alkalmazza a varrat nélküli légzsákajtók megjelenését, ami egyre magasabb követelményeket támaszt a műszerfal gyártási folyamatával szemben.
A műszerfalak anyaga
Vegyük például a Ford, vagy a Volkswagen műszerfalán az izzítás visszajelzőt. A műszerfalrendszer teljes tömege körülbelül 17 kg. Alkatrész-szerkezetei főként a következőket foglalják magukban: műszerfalház, légzsákkeret, műszerfal alsó karosszéria, műszerfali alváz, belső kárpitpanel, díszpanel, szélcső, és izzítás visszajelző lámpa. A fő autó műszerfal anyaga: általános célú műanyag PA+30GF%, POM stb., durva számítás alapján a módosított PP mennyisége a műszerfalban használt műanyag 80%-át teszi ki. Ha javítani kívánja az autó műszerfalának termékminőségét, ügyeljen az autó műszerfalának gyártási folyamatára kis volumenű gyártásaz autóiparban.
A műszerfal fröccsöntéses autó műszerfal gyártási folyamata
A megszáradt műanyag részecskéket a fröccsöntő gépben a csavaron keresztül levágják, a hengert felmelegítik és megolvasztják, majd befecskendezik a műszerfal formába, hogy lehűljön a kész termék. Merev műanyag műszerfalház, buborékfólia és puha műszerfalváz és a legtöbb kapcsolódó alkatrész gyártásához használják. A kemény műanyag műszerfal anyagai többnyire PP-t használnak, a Ford műszerfalváz anyagai pedig főként olyan módosított anyagokat tartalmaznak, mint a PC/ABS, PP, PPO (PPE). Egyéb alkatrészekhez ABS, PVC, PC, PA és egyéb anyagok, amelyekből az autó műszerfala készül, különböző funkciók, szerkezetek és megjelenési követelmények szerint kerülnek kiválasztásra. A műszerfal fröccsöntési feldolgozása tovább osztható: gázzal segített fröccsöntés, szekvenciaszelepes fröccsöntés, összetett fröccsöntés, betétes fröccsöntés, kétszínű fröccsöntés, kétlövéses fröccsöntés stb.
Gázzal segített fröccsöntés
A gázzal segített fröccsöntés egy olyan fröccsöntési eljárás, amelynek során olvadt műanyag részecskéket fecskendeznek be a formába, miközben bizonyos mennyiségű inert gázt fecskendeznek be, és az alkatrész egy meghatározott területét üreges szerkezetté alakítják a gázút kialakítása révén. , szerkezet- és folyamatszabályozás. Az üreges szerkezet nemcsak javítja az alkatrészek mechanikai tulajdonságait, hanem csökkenti az alkatrészek falvastagságát, javítja az alkatrészek megjelenését, valamint csökkenti az anyagköltséget és az alakítási ciklust.
Szekvenciális szelep befecskendezés
A berendezéssel összekapcsolt szelepen keresztül az öntőforma melegcsatornájának különböző kapuinak nyitása és zárása szabályozható az anyagáramlás fröccsöntési folyamatának szabályozása érdekében. Ez az eljárás vékony falú és hosszú gyártású termékekhez alkalmas, csökkenti a berendezés szorítóerejének követelményeit, optimalizálja a felületminőséget, lerövidíti az alakítási ciklust.
Kompozit injekció
Helyezzen a fröccsöntő forma mozgatható öntőformájának oldalára a forma formájához illő lapot, vagy egy formátlan lapot, majd fröccsöntse úgy, hogy a termék kétrétegű legyen, miközben a formát használja a forma kialakítására. Az előnye a lemezgyártási szolgáltatásokaz, hogy a feldolgozási eljárások lecsökkennek, a termék megjelenése jó, és az alkatrészek közötti tapadás erős.
Műszerfal betét fröccsöntés
Népszerűbb a háztartási gépiparban, és ezt az eljárást az elektromos kapcsolók gyártásánál alkalmazzák a műszerfalak gyártásánál. A fröccsöntött alkatrészekbe beágyazandó fémrészeket a fröccsöntés előtt a formába kell helyezni, a fröccsöntés után megolvadt műanyag pedig részben részekre csomagolja őket.
Az autóipar folyamatos feltárásával a kutatás-fejlesztésben vákuumöntési alkalmazások, műszerfal anyagok és folyamatfejlesztés, az autóipari műszerfalak egyre szebb és ergonómikusabb megjelenést és élménydizájnt kapnak.