Nemsokára a Fenevad című film eléri a nagy streaming temetőt. Mondj el egy imát és menj tovább. Ekkor már hallani fogod, hogy ez egy hülyeség. És bár úgyis kísértést érezhet, hogy megnézze – Idris Elba főszereplője –, abban a reményben, hogy elég ízletes ahhoz, hogy felgyújtson egy tálat, ne tedd meg. Van benne néhány elszórt nevetés, néhány látszólag szándékos. De ez egy vékony, fantáziátlan hack-munka, és hiányzik belőle az a tébolyult komolyság és elkötelezettség, amely megkülönbözteti a kellemes gyújtáskimaradást az ehhez hasonló unalmas dögtől. Sajnálom, hogy nem „ Egyiptom istenei ”.
Van egy történet a vadonban, az biztos. Elba játssza Nate-et, egy orvost, aki elviszi lányait, Norah-t és Meredith-t (Leah Jeffries és Iyana Halley) azon filmvidéki utazások egyikére, amelyek hosszan tartó, kiszámíthatóan sivár családterápiás üléssé válnak. Elhidegült felesége nemrég halt meg, ő és a lányok gyászolnak. Így hát anya szülőföldjére, Dél-Afrikába repültek, ahol egy régi barátjukkal, Martinnal (Sharlto Copley) szállnak meg. Helyreállító gyógyításért vagy ilyesmiért vannak, bár Nate sok ostoba és veszélyes döntését figyelembe véve nehéz elhinni, hogy gyermekei jóléte a legfontosabb a fejében.
A film viszonylag rövid, ami a kortárs hollywoodi akciófilmeket illeti, és hamarosan Nate és társasága vezet, majd sikoltozva rohangál a díszletek között cellaszolgáltatás nélkül, miközben egy nagyon nagy, nagyon dühös oroszlán üldözi őket. A rendező, Baltasar Kormakur mozgásban tartja a kamerát, de semmit sem tehet, hogy animálja a történetet (a forgatókönyvet Ryan Engle írta), különösen azután, hogy a karakterek összeomlik, és Martin teherautójában rekedtek. A támadások, ordítások és sikolyok között vér és érzések folynak, a víz pedig fogy – a szokásos módon. Elba rendkívül unottan néz ki és hangzik, és tudod, mit érez.
Az egyik legjobb dolog a kortárs digitális varázslatban, hogy a vadállatokat többé nem kell emberi kegyetlenségnek és ostobaságnak kitenni a mozi nevében. A Fenevad valódi állatok vannak, de az oroszlán, amely üldözi Nate-et és társai. nyilvánvalóan számítógépes alkotás. Megvan a maga oka az emberek támadásának, amint azt környezeti katasztrófánk is világossá teszi. Bár a történet többször is utal az orvvadászatra, nem igazán érdeklik az állatok, és valódi érdeklődését egy karakter „Jurassic Park” pólója táviratozza. Úgy értem, jó lenne, ha az állatok bosszút állnának – ez a film önmagában feldühítheti őket.