A keresőoptimalizálás, vagy ahogy másképp hívják, SEO két fő területet foglal magában: az oldalon belüli és az oldalon kívüli SEO elvégzését. Keresőoptimalizálás alkalmazásakor az a cél, hogy egy weboldal a keresőkben minél jobb helyezést érjen el. Ezt keresőmotorok szabályozzák, és folyamatosan rangsorolják az oldalakat többféle szempont szerint.
Az On-page SEO optimalizálás
Intézkedések a webhelyén, például szövegek, azok felépítése és belső linkek tartoznak röviden az on-page SEO műveleteihez. A közös cél a keresési szándék és a keresési algoritmusok összehangolása. Sokan ehhez sorolják a technikai SEO-t is, de külön is megállja a helyét. Itt az oldal sebessége, optimalizáltsága mobilra számítanak igazán. Az egyik, hacsak nem a legfontosabb része az egész keresőoptimalizálás folyamatának a kulcsszó kutatás. Ekkor keressük meg, hogy az oldalnak mik legyenek a kulcsszavai, azaz, hogy mikre jelenjen meg a keresőben. Ha gyenge kevés ember által keresett kulcsszóra épít valaki az komoly hiba lehet, mert úgy hiába első valaki, ha senki nem keresi az adott szót. Ezek mind nagyon fontosak és nem elhanyagolandók, ha jó eredményt szeretne elérni oldalával.
Az Off-page SEO-nak a szerepe
A webhelyére mutató linkek alkotják az off-page SEO-nak a részét és ennek komoly szerepe van a rangsorolásban. A linkek száma jelzi a keresőmotoroknak, hogy az adott oldal kedvelt, és népszerű. Persze a mennyiség mellett a minőség is sokat számít a SEO során. Gyenge, spames oldalakról szerzett linkek rosszabb hatással is lehetnek oldalára, mintha oda se kerültek volna, ezért érdemes figyelni ezt is. Backlinkeket legfőképp link katalógusokból, vendégblogolásból lehet szerezni. De ha egy oldal már népszerűvé vált, akkor az is előfordulhat, hogy maguktól fognak gyűlni a linkek.
Keresőoptimalizálás előnyei
Keresőoptimalizálás taktikákkal előnyre tehet szert vállalatának megtalálhatóságában olyan kulcsszó keresési lekérdezésekben, amelyekre csak szeretne. Így például akár településekre is lehet optimalizálni egy weboldalt, ezzel akár több helyről is bevonzva az értékes látogatókat, akik a későbbiekben ügyfelekké válhatnak. Az optimalizálás bármilyen szolgáltatásra megoldható, így nem szabva határt semmilyen vállalkozás előtt sem.
A keresőoptimalizálás nagy előnye, hogy egy üzletet, vagy vállalkozást hatalmas mértékben fel tud lendíteni, hiszen például egy az első tízben található weboldalra már nagyobb mennyiségű kattintás érkezik, ez pedig ismertebbé teszi a vállalkozást.