KÖNNYŰ ÍGÉRETEK HELYETT HATÉKONY GYÓGYSZER! FORDULJON ORVOSÁHOZ!
Vizeletvizsgálattal is kimutatható az egészségtelen táplálkozás
2009-04-15 Medipress.hu
|
Egy napon talán nyolcdolláros vizeletpróba segítségével fogja az orvos megállapítani, hogy a beteg étrendje megfelelő-e. A vizelet alacsony káliumtartalma ugyanis jelzi a nem megfelelő tápláltságot, derül ki a Torontói Egyetem kutatóinak legfrissebb közleményéből.
|
|
Kutatás
A kutatást vezető Dr. Alexander Logan professzor az egyetem Samuel LunenfeldKutatóintézetének tudósa is egyben. A páciensek megkérdezése nem mindig jár megbízható eredménnyel. Megtudható, hogy körülbelül milyen mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget és tejterméket fogyaszt a beteg, ám a beszámolók sokszor nem tükrözik pontosan a valóságot. Loganék 220 beteg 24 órán át gyűjtött vizeletmintáját értékelték. A résztvevők 18-50 év közötti veseköves betegek voltak. Mindenki kitöltött egy kérdőívet is, mely táplálkozási szokásokra vonatkozó kérdéseket tartalmazott. Testsúlymérés és vérnyomásmérés is történt minden esetben.
Eredmény
A kutatók megállapították, hogy minél nagyobb volt a vizelet káliumtartalma, annál több zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonát és alacsony zsírtartalmú tejterméket fogyasztott a beteg. Az alacsony káliumtartalom nagyobb mennyiségű vöröshús, gyorsétel és cukrozott, magas kalóriatartalmú üdítő fogyasztását vetítette elő. A magas káliumtartalom alacsonyabb testtömegindexszel, alacsonyabb diasztolés vérnyomásértékkel és alacsonyabb pulzussal járt együtt. A legmagasabb káliumtartalommal rendelkező átlagos testtömegindexe 26,5, míg a legkevesebb káliumot produkálóké 28,7 volt. (A 25 alatti testtömegindex normális testsúlyt, 30 feletti érték elhízást jelent.) A nátriumtartalom nem befolyásolta egyik mért értéket sem. Az eredmények a The Journal of Nutrition ápilisi számában olvashatók.
|
Google food, avagy élelmiszerkereső bárhol a világon
Egy nemrég elkészült Új-zélandi weboldal segít az embereknek, hogy mindig a helyi őstermelőktől vásárolhassanak friss élelmiszert.
Google élelmiszerkereső weboldal
|
|
Az alacsony szénhidráttartalmú diéta a vérnyomást is csökkenti
A testsúlycsökkentés mellett az alacsony szénhidráttartalmú diétáknak más jó hatásuk is van az egészségre – állítják a Duke Egyetem kutatói.
Alacsony szénhidrát tartalmú diéta
|
|
A sikeres diéta kulcsa nem az akaraterő, hanem az egyszerű szabályok
Sokan gondolják úgy, hogy az év végi ünnepeket szinte menetrendszerűen követő diéta sikere kizárólag az elhatározáson és az akaraterőn múlik. Bár ezek is számítanak, egy új kutatás szerint egy másik tényezőnek is komoly... Diéta szabályainak megismerése
|
|
Szoptatással fogyni?
Miután Jen Matlack megszülte gyermekét, a connecticuti anyuka olyan fogyókúrás módszert alkalmazott, ami saját bevallása szerint a legjobb, amivel valaha találkozott. A hölgy három évig szoptatta kislányát, Maet, és közben azt evett,... Fogyás és szoptatás?
|
|
Sokkoló kampány a cukros üdítők ellen
New York egészségügyi hivatala új, sokkoló módon próbál figyelmeztetni a cukros üdítőitalok fogyasztásának veszélyeire: olyan videót adtak ki, amelyen egy férfi zsírt iszik egy üdítősdobozból.
Napi egy doboz cukros üdítő hatása
|
További hírek
1
2
3
4
5
|
|
|
Székelykáposzta
Az olajon üvegesre pároljuk az apróra vágott vöröshagymát. A tűzről lehúzva meghintjük fűszerpaprikával, elkeverjük és kevés vizet hozzáöntve pároljuk, majd zsírjára pirítjuk. Hozzátesszük a kockákra vágott sertéshúst,... Tovább
|
Kedves doktorno,felesegem kerdeset...
Kedves Johnny!
Természetesen szoptatás alatt is lehetséges a fogyás.
Amennyiben több... Válasz megtekintése
|
|
Orvosi segítség a fogyásban
Miért hatékonyabb az orvosi irányítással végzett fogyókúra?
Receptajánló
Ezt együk, hogy jóízűen fogyjunk!
Mozgás
A mozgás során emelkedik az alapanyagcsere, ezáltal több kalóriát égetünk.
Beszéljük meg!
Keressünk társakat, akikkel meg tudjuk beszélni a sikereinket, kudarcainkat!
|